Svédmasszázs

A svédmasszázs nagy valószínűséggel a leginkább elterjedt masszázstípus nyugaton. Amennyiben egy wellness hétvégére készülsz, vagy nincs túl sok tapasztalatod a különféle változatok terén, a svédmasszázs bizony kiváló lesz a számodra. Ugyan neve nem ezt sejteti, ennek is többféle változata van. Amennyiben bírod a nagyobb nyomást, sőt akár a fájdalmat, érdemes tenned egy próbát a mélyszöveti masszázzsal, amely jobban megdolgozza az izmokat, ezáltal valamivel hatékonyabb.

Svédmasszázs

Fontos, hogy svédmasszázs céljával kizárólag gyakorlott, engedéllyel rendelkező személyeket keressünk fel, ugyanis ők képesek arra, hogy a testünknek előnyös módon vigyék végig a folyamatot. Attól függően, hogy milyen típusra van szükségünk, a svédmasszázs lehet lassú és kellemes, de intenzív és frissítő is. A végeredmény természetesen nagyban függ a masszőr stílusától is.

A gyakorlat legfontosabb alapjaiként az anatómiát és a fiziológia veszi. Általánosságban egy svédmasszázs ötven-hatvan percig tart, míg a mélyszöveti változata akár hetvenöt-kilencven órát is igénybe vehet. Ez utóbbi lehetőséget ad a terapeutának, hogy huzamosabb ideig dolgozzon az izmokon, és érezhetőbb eredményeket érjen el. De mégis mi történik a folyamat során?

Kezdetben a masszőr masszázsolajat ken a bőrre, majd különféle mozdulatokat alkalmaz a jelentkezőn. Ezek felmelegítik az izomszöveteket, felszabadítják a feszültséget, majd előbb-utóbb felszakítja a különféle összenövéseket és csomókat. Ez jótékony hatással van az izmokra, különösen azoknál az embereknél, akik rendszeresen sportolnak.

Fontos tudnivaló, hogy a svédmasszázs megkezdése előtt a terapeutának meg kell érdeklődnie a jelentkezőtől, hogy vannak-e durvább sérülései a múltból. A különféle allergiákat, könnyen megfájduló pontokat, vagy a speciális esetek, például a terhességet mindenképpen fontos tudatni az illetővel. A kellemetlen meglepetések elkerülése végett már az elején érdemes leszögezni, hogy durvább vagy finomabb masszást kérsz-e, ha pedig átmeneti betegségben szenvedsz, jobb várni addig, amíg teljesen meggyógyulsz. Bár számtalan jótékony hatása van, a svédmasszázs bizonyos helyzetekben sokkal károsabb lehet, mint amennyi pozitívumot hoz.

Általánosságban minden masszőr módszere változik, és különféle sorrendben haladnak a folyamattal. Amennyiben csak kevés időd, mondjuk ötven perced van, akár megkérheted, hogy foglalkozzon többet egy adott ponttal. Ha túl finom, vagy épp ellenkezőleg, túl durva nyomást tapasztalsz, érdemes szólnod a terapeutának, hiszen a svédmasszázs lényege elsősorban a relaxálás, nem pedig a szenvedés.